Press "Enter" to skip to content

Program lojalnościowy w e-commerce – na czym polega?

Atrakcyjna oferta sklepów internetowych to dziś za mało, aby zyskać stałych klientów. Duża konkurencja na rynku powoduje, że firma musi prowadzić odpowiednie działania marketingowe dostosowane do grupy docelowej i zachęcać użytkowników do częstego odwiedzania platform sprzedażowych. Jednym z narzędzi marketingowych, które doskonale się przy tym sprawdza, jest program lojalnościowy. Czym dokładnie jest i jakie korzyści pozwala osiągnąć? Zdradzamy.

Program lojalnościowy – co to jest?

Program lojalnościowy to narzędzie promocji, które cechuje się długoterminowym charakterem i pozwala zbudować pozytywną relację z klientami. Uczestnictwo w nim umożliwia gromadzenie punktów (lub ich ekwiwalentu) na kontach użytkowników, które następnie mogą zostać wymienione na nagrody i bonusy określone w regulaminie. Zazwyczaj jest to udział w specjalnych promocjach, darmowa dostawa, kody zniżkowe, gratisy czy bon na zakupy. Członkowie programów lojalnościowych nie są nagradzani za sam udział w akcji, a korzyści należą im się z tytułu wykonania zakupów za określoną kwotę, wielokrotność nabycia konkretnego produktu czy polecenie sklepu lub produktu znajomym. Wprowadzenie przez sklep internetowy programu lojalnościowego w dużej mierze zależy od przyjętego modelu biznesowego, a narzędzie powinno zostać spersonalizowane do konkretnych grup odbiorców, aby przyniosło oczekiwane efekty. Więcej o zagadnieniach branży e-commerce dowiesz się z serwisu https://przesylki.pl/ecommerce/.

Program lojalnościowy dla klientów – korzyści dla sprzedawców

Głównym celem wprowadzenia programu lojalnościowego dla klientów jest umocnienie więzi między sprzedawcą a użytkownikiem wykonującym zakupy w jego sklepie. Taki zabieg marketingowy pozwala zwiększyć świadomość marki i wykreować pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa w oczach konsumentów. W czasach dynamicznego rozwoju branży e-commerce i mnogości sklepów internetowych o podobnych ofertach trudno o stuprocentową lojalność konsumencką. Takie działanie umożliwiają pozyskanie wiernych klientów, którzy chętnie powrócą do Twojego sklepu w celu wykonania zakupów, jeśli będą przyświecać im przy tym większe korzyści niż u innych sprzedawców.

Programy lojalnościowe oferują benefity dla wiernych klientów, jednak nastawione są na wzrost sprzedaży, który wynika z częstszych odwiedzin witryny organizatora tego typu akcji. Firma zyskuje najwięcej przychodów, jeśli grono członków programu lojalnościowego tworzy liczna społeczność. To również świetny sposób, żeby zwiększyć świadomość marki na rynku. Zadowoleni z usług klienci zostawiają opinie, które kształtują ich renomę w oczach innych konsumentów, co pozwala zwiększyć zasięgi sklepu internetowego.

Dla kogo są programy lojalnościowe?

Programy lojalnościowe są dobre zarówno dla małych sklepów, jak i większych przedsiębiorstw prowadzących działalność sprzedażową. Wdrożenie takiego rozwiązania sprawdzi się szczególnie u sprzedawców, których oferta bazuje na cyklicznej rotacji produktów, dzięki czemu powracający klienci mogą zapoznać się z nowym asortymentem. Możesz również skorzystać z narzędzi analitycznych, które pokazują, jaki odsetek klientów ponownie odwiedza Twoją platformę i na podstawie zgromadzonych danych zdecydować, czy takie narzędzie promocji sprawdzi się w Twoim sklepie.

Be First to Comment

Dodaj komentarz